Inițiativa a fost lansată de Dan Lin, noul șef al departamentului de film al Netflix, care consideră că platforma ar trebui să renunțe la filmele de acțiune, cu actori celebri și bugete mari, și să se concentreze pe producția internă de filme și seriale cu costuri mai mici.
Decizia a fost luată în urma criticilor dure pe care compania le-a primit, din cauza faptului că în ultima perioadă s-a concentrat pe producțiile care necesită un buget mare. Schimbarea propusă de Lin include, de asemenea, ca filmele și serialele viitoare să aibă în distribuție actori mai puțin cunoscuți, deoarece au existat situații în care filmele a căror producție a costat milioane de euro să nu aibă rezultate extrem de bune.
Dan Lin a fost numit în șef al departamentului de film al Netflix la începutul lunii și a reorganizat echipa, concediind 15 persoane, inclusiv doi regizori și un vicepreședinte. Lin, care a lucrat în trecut pentru Warner Bros și a produs filme precum “Aladdin”, “IT” și “Lego”, a indicat că “Netflix nu mai este doar casa filmelor de acțiune scumpe cu mari vedete de cinema”, cum au fost “The Gray Man” cu Ryan Gosling și Chris Evans sau “Red Notice” cu Ryan Reynolds, Gal Gadot și Dwayne Johnson.
Mai degrabă, Lin va urmări în mandatul său să diversifice gama de filme, la diferite niveluri de buget, pentru a capta cât mai bine interesele variate ale celor 260 de milioane de abonați. Acum că Netflix a devenit platforma de streaming dominantă, nu mai trebuie să plătească sume uriașe pentru a atrage regizori de renume, precum Martin Scorsese, Alfonso Cuarón și Bradley Cooper, scrie The New York Times. Datorită popularității sale, marile studiouri încheie acorduri pentru ca filmele lor să intre în librăria platformei, la câteva luni după ce au rulat în cinematografe, strategie care atrage noi abonați.
În cel mai recent clasament al celor mai vizionate zece filme, șase dintre titluri nu sunt producții originale Netflix.
Surse alternative: Business Insider, NYT
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.