Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile informează că înmatriculările de autoturisme noi (care reprezintă aproximativ 93% din total) au scăzut în februarie cu -9,5%, comparativ cu februarie 2023, și cu -3% în primele două luni. Luna februarie vine și cu o scădere de 6.4% a înmatriculărilor de autovehicule noi faţă de luna februarie a anului 2023 și 9.6% faţă de luna ianuarie.

Dacia ocupă prima poziție în topul celor mai comercializate mărci, atât în luna februarie cât și la nivelul întregului an. Dacia a comercializat 7.264 de unități de la începutul anului, cu -22% mai puțin față de aceeași perioadă a anului trecut. Pe locul al doilea se situează Toyota, cu 834 de unități, urmată de Skoda cu 804.

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna februarie a acestui an, motorizările pe benzină înregistrează o scădere de 23.1% față de perioada similară din 2023, ajungând, astfel, la o pondere de 57,5%. În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o creștere de 21.6% și dețin o cotă de 17,6% din total.

Pe de altă parte, autoturismele “electrificate“, respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) dețin în a doua lună a anului 2024, o cotă de piață de 24,9%. Autoturismele full electrice dețin o cotă de 9.9% din piață, în luna februarie a anului 2024, față de februarie 2023, când reprezentau 8,4%. Este de remarcat menținerea ritmului de creștere a autoturismelor 100% Electrice (+6.5%) și a celor plug-in hybrid (+13,5%), față de aceeași perioadă a anului trecut.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday