Acordul, prezentat în cadrul Conferinței de Securitate de la Munchen, a fost semnat de 20 de companii mari din domeniul tehnologic, inclusiv creatori de modele AI precum OpenAI, Microsoft, Adobe, și rețele de socializare cum sunt Meta, Tiktok, X/Twitter.
Concret, companiile se angajează să dezvolte, colaborând, instrumente care să detecteze imaginile, videoclipurile și materialele audio generate de inteligența artificială “care falsifică sau modifică în mod înșelător înfățișarea, vocea sau acțiunile candidaților politici sau care oferă informații false alegătorilor” și să le semnaleze ca atare. De asemenea, semnatarii vor organiza campanii de informare și educare a publicului în ceea ce privește conținutul înșelător și măsuri de combatere al acestuia.
În ciuda popularității instrumentelor generatoare de text, precum ChatGPT de la OpenAI, semnatarii se vor concentra pe limitarea influenței fotografiilor, videoclipurilor și înregistrărilor audio generate de AI, conform vicepreședintelui executiv al Adobe, deoarece, în ceea ce privește textul, oamenii sunt mai sceptici. “Creierul uman este programat să creadă în acest tip de media“, a declarat acesta.
Totuși, companiile nu se angajează să interzică sau să elimine materialele trucate (“deepfakes”), ci doar în vor detecta și eticheta atunci când este creat sau distribuit pe platformele lor. De altfel, nu a fost stabilit un termen-limită pentru implementarea măsurilor și nici modul în care fiecare companie le va pune în aplicare.
“Consider că utilitatea acestui acord este dată de amploarea companiilor care l-au semnat […] Este ideal ca platformele individuale să dezvolte noi politici de detectare, etichetare, filigranare și altele, însă, fără un angajament mai amplu și interoperabil în acest sens, vom rămâne blocați cu un amalgam de angajamente diferite”, a declarat directorul pentru afaceri globale al Meta.
Dezvoltarea rapidă a inteligenței artificiale (AI), care poate genera texte, imagini și videoclipuri în câteva secunde, în funcție de solicitările utilizatorilor, a stârnit temeri că noua tehnologie ar putea fi folosită pentru a influența alegerile din acest an, când mai mult de jumătate din populația lumii se va prezenta la urne.
De altfel, AI este folosită deja ca o metodă de influențare a vieții politice, uneori chiar pentru a convinge oamenii să nu voteze. În ianuarie, alegătorii din New Hampshire au primit un apel automatizat, care folosea înregistrări false cu vocea președintelui american Joe Biden. Apelul îi îndemna pe alegători să nu meargă la vot.
Surse alternative: Reuters, AP News
Foto: BiancoBlue | Dreamstime
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.