Două persoane care au cunoștință despre această situație au declarat pentru Financial Times că Volkswagen a informat autoritățile americane despre situație imediat ce a aflat, după ce a fost anunțată de un furnizor-terță. Acesta din urmă a specificat companiei germane că a descoperit o mică componentă electronică, care face parte dintr-o unitate de control mai mare, fabricată “în vestul Chinei”, în regiunea Xinjiang, unde sunt încălcate legile împotriva muncii forțate.

Din primele informații, problema afectează aproximativ o mie de mașini sport și SUV-uri Porsche, câteva sute de Bentley și câteva mii de vehicule Audi.

VW se confruntă cu presiuni tot mai mari din partea grupurilor pentru drepturile omului și a investitorilor, în legătură cu o unitate pe care o deține în vestul Chinei. Miercuri, compania auto a transmis că va discuta cu partenerul său chinez, SAIC, despre “viitoarea orientare a activității” în regiunea Xinjiang, în urma publicării unor noi acuzații de muncă forțată în presa germană.

Oficial, China afirmă că susține comunitatea uigură din regiunea Xinjiang prin diverse programe de muncă. Dar cel mai înalt organism al ONU pentru drepturile omului consideră acțiunile Chinei “crime împotriva umanității”. Un raport al Human Rights Watch, din această lună, a avertizat că producătorii de automobile riscă să cumpere aluminiu produs de victime ale muncii forțate din vestul Chinei.

SUA interzic importul de produse care au fost realizate prin muncă forțată în regiunea vestică Xinjiang și în alte zone din China, în conformitate cu o lege ce se referă la prevenirea muncii forțate adoptată în 2021.

Sursă: Financial Times

Foto: Cornelius20 | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday