Produsul intern brut al celei mai mari economii din Europa a scăzut cu -0,3% în perioada octombrie – decembrie, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, pe fondul inflației ridicate, a prețurilor mari la energie și din cauza cererii externe scăzute. Cu toate acestea, deoarece PIB-ul a stagnat în al doilea și al treilea trimestru, Germania a reușit să evite recesiunea tehnică (două trimestre succesive de scădere). Acum, acest lucru este de așteptat să se schimbe, atrage atenția Ifo, care a prognozat o scădere cu 0,2% a PIB-ului în primul trimestru al anului 2024.
Analiștii ING avertizează că economia germană se află într-un ”mod de criză permanent, iar aceasta rămâne blocată în zona crepusculară dintre recesiune și stagnare”. Un alt economist, de la Commerzbank, spune la rândul său: ”Consumul privat, pe care se bazează optimiştii, a dezamăgit până la capăt. Scăderea recentă a producției industriale și nivelul scăzut al climatului de afaceri Ifo indică faptul că economia germană s-a contractat și în primul trimestru”.
Asociațiile patronatelor din industrie avertizează și ele că economia Germaniei nu se află pe un drum bun. Aceștia i-au trimis cancelarului Scholz o scrisoare în care îi cer să adopte reforme pentru a spori atractivitatea Germaniei pentru industrie. ”Economia germană se confruntă cu provocări structurale majore. Facem apel de urgență la dumneavoastră și la întregul guvern federal să luați măsuri acum pentru a stimula o redresare economică în țara noastră”, i-au transmis aceștia.
Economia Germaniei se confruntă cu mai multe probleme. Activitatea este în scădere deoarece industria nu a mai avut acces la energia ieftină rusească, iar cererea din China a scăzut. Industria auto a avut de suferit din cauza problemelor pe lanțul de aprozionare. De asemenea, piața imobiliară este în dificultate, iar prețurile locuințelor sunt în scădere, în timp ce dezvoltatorii anulează mai multe proiecte, ceea ce determină o scădere a întregului sector.
Surse: The Telegraph, Reuters
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.