Platforma de socializare X nu mai returnează rezultate la căutările după sintagma “Taylor Swift”, o măsură temporară, luată după ce imagini generate de inteligența artificială, cu cântăreața pop în ipostaze indecente, au fost postate vineri, devenind apoi rapid virale. Potrivit unui raport al New York Times, contul care a generat imaginile respective a avut 47 de milioane de vizualizări, înainte de a fi suspendat.
Joe Benarroch, șeful operațiunilor comerciale la X, a declarat într-un comunicat că “Aceasta este o acțiune temporară și făcută cu multă prudență, deoarece acordăm prioritate siguranței în această problemă”. Totuși, inacapacitatea algoritmilor platformei de a bloca automat și imediat acest tip de conținut a pus în evidență vulnerabilitatea acesteia la conținut deepfake.
Chiar și Casa Albă a reacționat, secretarul de presă Karine Jean-Pierre calificând incidentul ca fiind alarmant și precizând că “rețelele de socializare au responsabilitatea de a preveni răspândirea unei astfel de dezinformări”.
După ce miliardarul Elon Musk a achiziționat Twitter, în 2022, el a operat reduceri de personal și schimbări profunde în special în privința politicii privind blocarea conținutului neadecvat. Acesta a implementat o nouă politică de conținut, sub sloganul “libertate de exprimare, nu atingere”, care restricționează distribuirea unor postări, dar se abține de la ștergerea acestora. Numeroase agenții de publicitate au oprit deja publicitatea pe platformă, de teamă că aceasta ar putea fi asociată unor postările dăunătoare. Cu toate acestea, X susține că majoritatea vizualizărilor de conținut sunt ale unor “postări sănătoase”.
Sursă alternativă: The Guardian
Foto: Alexandre Paes Leme Dur�o | Dreamstime.com
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.