Walter Mertl, directorul financiar al grupului BMW, a declarat că a fost depășit punctul de inflexiune al vânzărilor de autoturisme pe benzină și motorină: “Vânzările acestui segment vor continua să stagneze, după care vor scădea”, a indicat acesta, făcând referire și la reglementările “iminente” de mediu, care vor restricționa vânzările acestei categorii de mașini în următorii zece ani.
Uniunea Europeană, Statele Unite și China vor interzice sau vor restricționa drastic vânzările de mașini noi pe benzină sau motorină, de la mijlocul anilor 2030. În acest context, constructorii auto sunt sub presiune pentru a-și diversifica ofertele de modele electrice.
Dacă pe parcursul anului trecut, 15% din vehiculele vândute de BMW au fost electrice, compania vizează ca ponderea să crească până la 33%, în 2026, pe măsură ce va lansa șase modele noi. Totuși, Mertl a atras atenția că marjele de producție de autoturisme electrice și pe combustie internă nu vor ajunge la paritate până în 2026, din cauza costurilor ridicate pentru noile tehnologii de baterii.
În septembrie 2023, Oliver Zipse, directorul general al BMW, a afirmat că grupul va fi cel puțin la fel de profitabil atunci când va vinde la scară largă vehicule electrice “Neue Klasse”, cu baterii de nouă generație (costuri mai mici și eficiențe mai mari). Recent, BMW a decis ca uzina sa din München să fie prima unde va produce exclusiv mașini electrice, din 2027, printr-o investiție de 650 de milioane de euro.
Sursa: Automotive News Europe
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.