Datele au fost oferite de Fidelity, companie care deține participații la X. Conform acesteia, de când a fost cumpărată de Elon Musk, în octombrie 2022, pentru suma de 44 de miliarde de dolari, la redenumirea din iulie 2023 și până în prezent, platforma a pierdut 71,5% din valoarea sa. The Guardian estimează, având în vedere aceste date, valoarea X la aproximativ 12,5 miliarde de dolari.
Datele Fidelity vin în contextul în care, recent, un grup de companii importante, printre care Disney, Apple și IBM, au încetat să mai facă publicitate pe X, după ce Elon Musk a susținut public o teorie a conspirației antisemită. De altfel, numărul utilizatorilor lunari ai X a scăzut cu 15% în primul an de când Musk a preluat platforma, pe fondul îngrijorărilor legate de intensificarea discursurilor instigatoare la ură.
Îngrijorările au fost agravate de faptul că, de la preluarea platformei de socializare, Elon Musk a redus cel puțin la jumătate numărul angajaților responsabili cu monitorizarea conținutului. Ca urmare a acestei situații, în septembrie anul trecut, Uniunea Europeană a emis un avertisment către Elon Musk după ce a constatat că X avea cel mai mare raport de postări de dezinformare dintre toate platformele mari de socializare.
Odată cu preluarea X, Elon Musk a făcut o serie de schimbări care au vizat personalul, utilizatorii, dar și persoane cărora le fusese interzis în trecut accesul pe platformă, din cauza postărilor pe care le făceau. Printre aceștia se numărau Donald Trump și teoreticianul conspiraționist Alex Jones, ambii primindu-și conturile înapoi ca urmare a deciziei lui Musk.
Sursa: The Guardian
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.