Designul exterior al noului Duster este mai agresiv, cu ornamente triunghiulare sau în formă de Y, despre care revista TopGear scrie că arată prea bine, prea impunător, cu prea multe echipament pentru ceea ce Dacia a încercat să promoveze până acum prin conceptul Duster, un vehicul de teren ieftin”. La interior, modelul dispune de un nou tablou de bord digital de 7’ și de un nou ecran central de 10,1’, asociat cu un nou sistem multimedia.

Mașina va fi disponibilă în patru variante, Essential, Expression, Journey și Extreme. Toate variantele vor fi echipate cu o cutie de viteze automată, 4×4 Terrain Control, cu 5 moduri de conducere: Auto, Snow, Mud/Sand, Off-Road și Eco. 

Versiunea Extreme este mai “aerisită”, cu covorașe de cauciuc și jante mai mici, iar Journey are jante de 18’’ și specificații mai orientate spre confort. Portbagajul noului Duster oferă un spațiu de depozitare de 427 de litri.

Dacia oferă șoferilor trei opțiuni de motorizare: 

  • Hybrid 140 (cp): Motor disponibil deja pe modelul Jogger, full hibrid, este alcătuit dintr-un motor cu 4 cilindri de 1,6l pe benzină, de 94 CP, din două motoare electrice (un motor de 49 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune) și dintr-o cutie de viteze automată electrificată. Aceasta dispune de 4 trepte dedicate motorului termic și alte 2 alocate motorului electric.
  • TCe 130 (cp): Combină un motor pe benzină de nouă generație, cu 3 cilindri, de 1,2 litri, turbo cu un sistem mild hybrid de 48V. Acesta din urmă susține motorul termic în fazele de demaraj și accelerație, permițând diminuarea consumului mediu și a emisiilor de CO2 cu circa 10 %. Este singurul motor disponibil cu tracțiunea integrală, dar poate avea și transmisia 4×2. De asemenea, este singurul model care poate fi echipat cu o cutie manuală.
  • ECO-G 100 (cp): Motorizare pe benzină și GPL, cu o autonomie declarată de până la 1.300 de km. Dispune de două rezervoare cu un volum cumulat de aproape 100 litri: 50 litri de benzină și 50 litri de GPL (instalat sub planșeul portbagajului).

Presa de specialitate scrie că, deși prețurile nu au fost încă anunțate, generația a treia Duster nu mai pare o mașină “de buget”. Dacia a precizat că va continua să ofere clienților cel mai bun raport calitate-preț, iar noul model Duster va rămâne cea mai accesibilă mașină de la clasa ei.

Surse: TopGear, Dacia 

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday