Noul Twingo este dezvoltat de divizia companiei care se ocupă de mașinile electrice, Ampere. Acesta pare, conform publicațiilor de specialitate, să continue o campanie de replicare a propriilor modele clasice, într-o formă actualizată. Astfel, noul Twingo va imita elementele clasice ale mașinii cu același nume din anii ’90, sub o formă modernă și cu tehnologia EV contemporană de care dispune Ampere. Va fi disponibil spre comercializare peste trei ani, după lansarea Renault 5 și Renault 4 care se inspiră, de asemenea, din vechile modele Renault din anii ‘80.
Directorul Renault a declarat că prețul noului Twingo electric va concura cu cel al rivalilor chinezi, plasându-se sub 20 de mii de euro. La scurt timp înainte de prezentarea noii mașini, Renault a dezvăluit că va lansa un model electric, pe care inițial l-a denumit “Legend”, la un preț de sub 20 de mii de euro, înainte de subvenții. Modelul va fi produs în Europa și a fost gândit pentru a concura cu autoturismele electrice ieftine fabricate în SUA și China, inclusiv Dacia Spring.
În prezent, nu există nicio informație oficială cu privire la capacitatea bateriei noului Twingo. Presa de specialitate speculează, având în vedere bugetul redus, că va fi similară cu cea a Dacia Spring. Renault a sugerat anterior că noul Twingo va avea o autonomie de aproximativ 274 de km, dacă va folosi o tehnologie a acumulatorilor asemănătoare cu cea a Spring.
De altfel, compania susține că Twingo va emite cu 75% mai puține emisii de dioxid de carbon decât “media europeană a mașinilor cu motor cu ardere internă vândute în 2023“ și că este un “vehicul definit prin software“, care va necesita mai puține piese mecanice, ceea ce va permite economii substanțiale.
O mare sursă de inspirație pentru această mașină, menționează directorul Renault, sunt mașinile cu dimensiuni reduse Kei, de pe piața japoneză, care sunt strict reglementate din punct de vedere al mărimii și puterii. Compania precizează că Twingo va fi proiectat și fabricat în Europa, dar că ar putea să apeleze la un partener terț pentru a-l dezvolta și promite că va fi un “vehicul urban potrivit pentru uzul fără compromisuri“.
Surse alternative: Autocar, Carwow
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.