Potrivit unui sondaj YouGov pentru The Guardian, efectuat în șapte țări europene, tinerii sunt mai dispuși decât generațiile mai în vârstă să facă schimbări majore pentru a salva planeta. De asemenea, generațiile tinere manifestă reticență când vine vorba de schimbările mai mici, precum renunțarea la recipientele din plastic, de unică folosință, sau amenajarea unor culturi acasă.
La sondaj au participat tineri din două grupuri de vârste, 18 – 24 de ani și 25 – 34 de ani, din Marea Britanie, Danemarca, Franța, Germania, Italia, Spania și Suedia. Întrebați despre ce sacrificii ar fi dispuși să facă pentru a contribui la combaterea încălzirii globale, 28% dintre tinerii din prima categorie au declarat că ar fi dispuși sau plănuiesc deja să aibă puțini copii, adică familii mai mici, în timp ce 30% din categoria 25-34 de ani au oferi răspunsuri similare.
Sondajul mai arată că recesiunea economică afectează speranțele tinerilor pentru viitor, mai mult de jumătate din participanți declarându-se îngrijorați că nu-și vor permite să cumpere o locuință în următorul deceniu sau că nu își vor putea întemeia o familie.
Mai mult de jumătate dintre respondenți au declarat că sunt dispuși să renunțe la mașini și să opteze pentru alternative mai ecologice, cum ar fi bicicleta sau transportul în comun. Comparativ, doar 45% dintre persoanele cu vârsta de peste 65 de ani s-au declarat dispuse să facă o asemenea schimbare. De asemenea, generația tânără este mai predispusă să susțină măsurile guvernamentale de interzicere a producției și vânzării mașinilor pe benzină și diesel (46%), comparativ cu generația în vârstă (22%).
În timp ce doar 21% dintre tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani au declarat că sunt dispuși să renunțe sau au renunțat deja complet la carne și lactate, totuși proporția este semnificativ mai mare față de generațiile anterioare: 17% din cei de 55-64 de ani, respectiv 13% dintre persoanele cu vârsta peste 65 de ani.
Sondaj integral la The Guardian
Foto: Monikabaumbach | Dreamstime
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.