Autoritatea californiană de reglementare din industria auto a stabilit că “vehiculele autonome ale producătorului nu sunt sigure pentru utilizarea în spațiul public, iar producătorul a prezentat în mod eronat orice informație legată de siguranța tehnologiei de conducere autonomă folosită de vehiculele sale”. Agenția permite, în continuare, testarea mașinilor, dar cu un șofer în spatele volanului.
Decizia vine după analizarea unui caz de la începutul lunii, când un vehicul autonom a accidentat un pieton. Cruise susține că persoana a fost lovită de o mașină condusă de un șofer și că a fost proiectată în fața vehiculului autonom, care nu a mai avut timp să frâneze. Astăzi, compania parte a grupului General Motors a transmis că “va întrerupe operațiuni cu vehicule autonome în San Francisco”.
Suspendarea licenței reprezintă un eșec major pentru subdiviziunea General Motors. Producătorul auto american a raportat pierderi de 723 de milioane de dolari de pe urma Cruise, în al treilea trimestru al anului.
În luna august, autoritatea americană de reglementare a transmis că investighează o serie de “evenimente îngrijorătoare” din San Francisco, în care au fost implicate vehiculele autonome operate de Cruise și a cerut companiei să retragă de pe drumurile publice jumătate din “robotaxiurile” pe care le deține. Atunci, un astfel de vehicul autonom a fost implicat într-un accident cu un vehicul de urgență.
Sursa: Reuters
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.