Un sondaj realizat de Ifo Institute în trimestrul al treilea al acestui an, axat pe folosirea inteligenței artificiale de către companiile germane, relevă că 18% dintre companii folosesc inteligența artificială în cel puțin un departament al companiei, iar alte 35% plănuiesc să facă acest lucru. În ceea ce privește departamentele de resurse umane, aproximativ 5% dintre companii folosesc AI în HR, iar mai puțin de un sfert dintre companii intenționează să facă acest lucru. 70% dintre companiile chestionate nu folosesc în prezent AI și nici nu intenționează să o facă.
Sectorul de bunuri și servicii se află în frunte, cu 7% dintre companii care utilizează AI, urmat de comerț (5%) și industria prelucrătoare (4%). Există o diferență clară în funcție de mărimea companiei, scrie Ifo. Dintre companiile cu 500 de angajați sau mai mulți, 8% utilizează AI în domeniul resurselor umane, în timp ce 2% dintre companiile cu un maxim de 49 de angajați fac acest lucru.
Potrivit sondajului, ChatGPT este cel mai utilizat instrument AI. Pe lângă ChatGPT, au fost menționați și alți chatboți, folosiți pentru traduceri și instrumente de business intelligence și instrumente pentru editarea imaginilor. Unii participanți au declarat, de asemenea, că își dezvoltă propriile instrumente de inteligență artificială, fără a detalia.
În ceea ce privește îngrijorările legate de utilizarea AI, 86% dintre participanți au declarat că sunt temători în ceea ce privește efectele pe care le poate avea AI asupra companiilor. Cele mai mari îngrijorări ale participanților au fost legate de lipsa de expertiză, urmate de aspectele juridice, lipsa de încredere în AI, volumul mare de timp și efort necesitat de implementarea acesteia și costurile ridicate. Totuși, companiile nu neagă potențialul reprezentat de AI, în special în domeniul automatizării în HR, unde inteligența artificială ar putea automatiza procesele de întocmire a contractelor.
Sursa: Ifo Insitute
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.