“Killers of the Flower Moon” a fost lansat oficial în peste 3.600 de cinematografe și a obținut încasări estimate la 23 de milioane de dolari în SUA și Canada și de 21 de milioane de dolari în celelalte state în care a apărut. În România filmul a fost lansat în cinematografe vineri.
Experții consideră că performanța este una bună, având în vedere lipsa de promovare din partea actorilor din distribuție, Leonardo DiCaprio și Robert De Niro, care participă la greva actorilor de la Hollywood. Un film al lui Martin Scorsese nu a mai obținut încasări atât de mari din 2010, când a lansat “Shutter Island”, care a generat 41,4 milioane de dolari.
În ciuda încasărilor peste așteptări, filmul nu a reușit însă să depășească în box-office-ul american “Taylor Swift: The Eras Tour”, care este pentru a doua săptămână consecutiv pe primul loc. “Killers of the Flower Moon” este pe locul doi.
Filmul prezintă crimele comise în anii 1920 de membrii Osage Nation, un trib de nativ-americani din Oklahoma. Acesta a avut un succes răsunător în special în cinematografele din Los Angeles, New York și San Francisco, dar a și în Oklahoma City.
Publicul a fost compus majoritar din bărbați, iar 44% dintre spectatori au avut sub 30 de ani, “surprinzător” pentru Paramount, conform The New York Times, mai ales că filmul este destul de lung, având trei ore și jumătate. Un reprezentant al companiei americane de producție și distribuție a spus că datele legate de publicul tânăr sunt “de bun augur pentru viitorul cinematografiei”. Acesta a adăugat că problemele legate de tratamentul brutal al Osage Nation au părut să rezoneze cu generația tânără. “Chiar dacă s-a întâmplat acum 100 de ani, este o poveste care trebuie spusă și merită să fie văzută”, a adăugat acesta.
Filmul, care a fost produs și finanțat de Apple împreună cu Imperative Entertainment, urmează să fie pus și pe serviciul de streaming Apple TV. Acesta a fost un pas îndrăzneț pentru compania care nu s-a concentra până acum pe cinematografie. Bugetul folosit pentru film este de aproximativ 200 de milioane de dolari și, în ciuda succesului inițial, este de așteptat ca banii să fie recuperați într-o perioadă mai lungă.
Sursa: The New York Times
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.