O analiză CNN relevă faptul că vehiculele electrice reprezintă o schimbare fundamentală în tehnologiile și procesele de fabricație ale celor mai consacraţi producători de maşini, cum ar fi Ford, Toyota și Volkswagen, care, deşi s-au grăbit să se adapteze la noile tehnologii, investind sute de miliarde de dolari, se află cu mult în urmă faţă de Tesla sau alţi noi rivali chinezi, precum BYD și Xpeng.
Noii producători beneficiază de un avans tehnologic, iar mărcile chinezești în ascensiune au costuri de producție mai mici, ajutați și de subvențiile guvernului chinez, ceea ce le permite să vândă maşini la prețuri mult mai mici faţă de producătorii clasici.
Decalajul dintre constructorii auto vechi și rivalii mai noi este imens, arată CNN. În 2022, Tesla a livrat 1,31 milioane de vehicule electrice, iar BYD și-a triplat vânzările, adică la peste 900 de mii de vehicule vândute (cifră care urcă la aproape 1,86 milioane dacă sunt incluse vehiculele hibride plug-in). Prin comparație, Grupul Volkswagen (care include Audi și Porsche) a vândut puţin peste 572 de mii de vehicule electrice, în timp ce Stellantis a ajuns la 288 de mii, iar Toyota, Ford și General Motors au şi mai puţine vânzări. Agenţia Internațională pentru Energie a transmis că, între 2015 și 2022, cota de vânzări a acestor mari producători auto a scăzut de la peste 55% la 40%.
Potrivit Atlas Public Policy, o companie de analiză cu sediul în SUA, pentru tranziţia la vehicule electrice, producătorii de automobile și de baterii din Statele Unite, Europa și Asia, cu excepția Chinei, au anunțat investiții în valoare de peste 650 de miliarde de dolari până în 2030. Totuşi, analiştii consideră că este puţin probabil ca producătorii clasici să ajungă din urmă Tesla sau principalii producători auto chinezi, mai ales în contextul în care s-au confruntat cu o penurie de semiconductori şi cu probleme în lanțul de aprovizionare şi greve ale lucrătorilor.
În demersul pentru electrificare, industria auto suferă modificări la nivel global. China se află în topul constructorilor, este cel mai mare producător de baterii şi beneficiază de o poziție dominantă în ceea ce privește furnizarea și prelucrarea componentelor esențiale pentru fabricarea acumulatorilor, în timp ce Japonia, Coreea de Sud, Europa și Statele Unite, jucătorii dominanți timp de decenii, par că au rămas în urmă.
Sursa Foto: Traimak Ivan / Dreamstime
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.