Ursula von der Leyen, președintele Comisiei Europene a anunțat o investigație asupra subvențiilor pe care China le acordă pentru producerea în țară a autoturismelor electrice. Din această cauză, susține liderul european, produsele chineze ajung pe piața Uniunii la prețuri cu mult mai mici decât mașinile produse în Europa, practică prin care este denaturată concurența. 

Analiștii de la Politico consideră că Beijingul este în fața Bruxelles-ului în drumul către a deveni “verde”, datorită faptului că are o rețea de producție și distribuție a bateriilor mult mai bine pusă la punct. Anunțul lui von der Leyen, scrie publicația, dezvăluie un adevăr mult mai profund, acela că pentru zeci de ani, industria auto europeană a fost lăsată în derivă. 

Ministrul chinez al Comerțului a declarat, după anunțul Ursulei von der Leyen, că industria eficientă a mașinilor electrice chineze “a adus o mare contribuție la răspunsul global în fața schimbărilor climatice și la transformarea ecologică, inclusiv în Uniunea Europeană”

De ani de zile, liderii națiunilor occidentale au spus că Beijingul nu face suficient pentru atenuarea încălzirii globale. Au susținut că vastele “câmpuri” de cărbune din provincia Shanxi “au anulat” reducerea consumului de combustibili fosili în țări precum SUA, Franța sau Germania. Acum, China este cea care le dă clasă națiunilor occidentale, observă analiștii de la Politico. 

Europa și Statele Unite au început să ridice barierele comerciale din calea firmelor și să vină cu subvenții pentru tehnologii mai curate, pentru a ține piept Chinei. Cele două gustă acum din “fructele amare” ale deceniilor irosite, în care ar fi putut construi industriile viitorului. Fără un lanț de aprovizionare cu baterii dezvoltat, pentru a înlocui motoarele cu combustie internă, politica climatică a Uniunii Europene va veni în avantajul Chinei. 

UE a hotărât ca până în 2035, să interzică vânzarea autoturismelor noi, cu motoare cu ardere internă, cu excepția celor care folosesc combustibili sintetici. Politico subliniază că grupurile chineze dețin 60% din piața globală de producție a celulelor de baterii pentru mașini electrice și are fabrici uriașe în europa, care-i deservesc pe constructorii locali. Toată această situație l-a făcut pe un fost director al unei companii auto să afirme că “von der Leyen și-a dat, abia acum, seama, că întregul regim de reducere al emisiilor de carbon este un mare program de sprijin pentru China”. Acesta din urmă a vorbit sub condiția anonimatului. 

Analiza integrală pe Politico

Foto: Brian Kushner | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday