În această toamnă un pachet care să conțină cele mai importante servicii de streaming din Statele Unite va costa 87 de dolari pe lună, comparativ cu 73 în urmă cu un an. Prețul mediu al televiziunii prin cablu este de 83 de dolari pe lună, ceea ce va face pentru prima dată un astfel de pachet de streaming mai scump decât abonamentul tv. 

Disney, Paramount, Warner Bros Discovery și alte companii de streaming au ridicat oricum tarifele pentru a-și menține profitabilitatea și, implicit, un echilibru al cotațiilor acțiunilor pe care le au pe Wall Street. Financial Times explică faptul că americanii au beneficiat în ultimii ani de o “eră extravaganță a Hollywood-ului”, după ce companiile media au oferit publicului mai multe emisiuni și seriale ca niciodată, la o fracțiune din prețul unui abonament de cablu clasic. Datorită facturilor mai mici, consumatorii au început să renunțe masiv la abonamentul de televiziune prin cablu, în favoarea serviciilor de streaming. Doar Disney+ a atras peste 100 de milioane de abonați în 16 luni, prețul unui abonament fiind de doar 6,99 dolari. 

În privat, directorii companiilor de media au admis că urmează o creștere a prețurilor, pe fondul creșterii bugetelor de producție ale serialelor și filmelor. Warner Bros și Disney au concediat mii de angajați și au majorat prețurile abonamentelor pentru a limita pierderile de miliarde de dolari din streaming, după ce acțiunile lor pe Wall Street și-au înjumătățit valoarea. De asemenea, și Netflix a renunțat la abonamentul său de 9,99 dolari la începutul acestui an, obligându-i pe noii clienți să plătească 15,49 dolari.

Disney a anunțat recent o a doua scumpire a abonamentului, în mai puțin de un an, din octombrie acesta urmând să coste 13,99 dolari, față de 10,99 dolari în prezent. De asemenea, abonamentul serviciului Hulu, deținut tot de Disney, va crește la 17,99 dolari.

FT arată că există totuși și variante de streaming mai ieftine, dar cu publicitate. “Suntem foarte optimiști în ceea ce privește potențialul publicitar pe termen lung al acestei afaceri, chiar și pe fondul unei piețe publicitare dificile”, a declarat Bob Iger, directorul executiv al Disney, în această săptămână. El a precizat că societatea a înregistrat 3,3 milioane de abonați la versiunea cu suport publicitar a Disney+, care costă 7,99 dolari. De asemenea, Iger a declarat că Disney va începe să ia măsuri drastice împotriva partajării parolelor, o măsură adoptată prima dată de Netflix.

FT conchide că, pe măsură ce greva scenariștilor și actorilor de la Hollywood continuă, servicile de streaming riscă să rămână fără conținut nou, însă, cu toate acestea, ele vor fi nevoite să-și scumpească abonamentele, riscând să piardă astfel și mai mulți utilizatori.

Sursă: Financial Times

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday