Ford a redus semnificativ prețurile de vânzare din Statele Unite pentru toate versiunile pick-up-ul său electric, F-150 Lightning. Astfel, prețurile vor scădea cu sume cuprinse între șase mii și zece mii de dolari, în funcție de variante de echipare, ceea ce reprezintă o reducere cuprinsă între 6% și 17%. În urma acestor tăieri de prețuri, varianta de bază a F-150 Lightning va costa aproximativ 50 de mii de dolari.
Compania a motivat decizia prin creșterea capacității de producție a uzinei sale din Michigan, costurile mai mici ale materiilor prime pentru baterii și prin eforturile generale de extindere a producției. “Am continuat să lucrăm pentru a crește accesibilitatea pentru a contribui la reducerea prețurilor pentru clienții noștri și la scurtarea timpilor de așteptare pentru noul lor F-150 Lightning”, a declarat un oficial al companiei.
FT menționează că uzina din Michigan este în prezent închisă lucrări de modernizări. Ford plănuiește să tripleze rata anuală de producție a lui F-150 Lightning, la 150 de mii de vehicule, începând din această toamnă.
De asemenea, FT mai explică faptul că liderul pieței de automobile electrice, Tesla, a declanșat un război al prețurilor. În ianuarie, a redus prețurile vehiculelor sale electrice cu până la 13 mii de dolari. La momentul acela, Ford a răspuns prin reducerea prețurilor pentru SUV-ul său electric de vârf, Mustang Mach E. Ulterior Tesla a redus prețurile pentru Model S și Model X, în martie.
FT arată că aceste reduceri de prețuri ale companiilor au contribuit la creșterea vânzărilor pentru ambii producători auto. Ford a vândut aproape 15 mii de vehicule electrice din aprilie până în iunie, iar vânzările de F-150 Lightning au crescut cu 119% față de aceeași perioadă din 2022. De altfel, Tesla a livrat un număr record de 466 de mii de mașini în al doilea trimestru, iar General Motors și-a dublat vânzările de vehicule electrice în această perioadă, la peste 15 mii.
Acțiunile Ford au scăzut cu 5,9% la New York, în timp ce GM a coborât cu 3,1%, iar Rivian a cedat 3,3%. Tesla, însă, a câștigat 3,2 procente, deoarece Cybertruck-ul său a intrat în producție.
Sursă: Financial Times
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.