Institutul Reuters pentru Studiul Jurnalismului a realizat o cercetare cu mai multe hărți și grafice interactive pentru a înțelege modul în care știrile sunt consumate într-o serie de țări. Principalele concluzii:
- Războiul din Ucraina și pandemia au accelerat "migrația" către știrile din online, dar principala sursă de informare este reprezentată de platformele de socializare. Doar 22% dintre respondenți preferă să citească aplicații de știri, cu -10% mai puțini decât în 2018.
- În general, tinerii din toată lumea (exceptând Europa de Nord) au o tendință mai redusă de a accesa site-urile și aplicațiile de știri, preferând rețelele de socializare sau agregatoarele mobile.
- Facebook rămâne una dintre cele mai utilizate rețele de socializare, dar influența sa asupra jurnalismului este în constantă scădere, pe măsură ce crește competiția cu YouTube și TikTok. Rețeaua de socializare deținută de chinezi este din ce în ce mai folosită în părți din Asia-Pacific, Africa, America Latină și Europa de Est.
- TikTok este folosită de 20% dintre tinerii cu vârsta între 18 și 24 de ani pentru știri, cu +5% mai mult față de anul trecut.
- În România, procentul utilizatorilor TikTok care folosesc aplicația pentru știri este de 16%. Comparativ, procentele sunt de 12% în Bulgaria, 11% în Polonia, 9% în Ungaria, 3% în Germania.
- Când vine vorba de știri, publicul afirmă că acordă mai multă atenție celebrităților, influencerilor și personalităților de pe TikTok, Instagram și Snapchat, decât jurnaliștilor. Acest lucru contrastează puternic cu Facebook și Twitter, unde mass-media și jurnaliștii sunt încă preferați pentru obținerea de informații.
- Interesul pentru Facebook a scăzut pentru persoanele sub 25 de ani, care preferă acum TikTok, chiar și rețelelor Instagram și Snapchat. TikTok a depășit Twitter și Snapchat pe acest grup de vârstă și are acum o acoperire similară cea a Facebook. Alte rețele, cum ar fi Discord (15%) și Twitch (12%), sunt, de asemenea, din ce în ce mai utilizate pe scară largă de acest grup demografic.
- După ce Facebook și-a redus numărul știrilor care apar în feed, accesarea YouTube împreună cu creșterea TikTok demonstrează trecerea către rețele bazate pe video. Tinerii preferă platformele mai noi, cum ar fi Instagram și TikTok, pentru că au mai mult conținut vizual.
Sondajul online a fost efectuat pe aproximativ 94.000 de adulți, realizat în 46 de piețe, inclusiv SUA.
Raportul integral poate fi consultat AICI.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.