Companiile care au aderat la acest cod trebuie să prezinte rapoarte periodice cu date privind numărul sau valoarea reclamelor politice acceptate sau respinse și cazurile de “comportamente manipulatoare” detectate.
Comisarul european pentru Piața Internă, Thierry Breton, a scris că Twitter va fi obligată în continuare să respecte normele UE privind dezinformarea online: “Puteți fugi, dar nu vă puteți ascunde. Dincolo de angajamentele voluntare, combaterea dezinformării va fi o obligație legală, conform legii serviciilor digitale, începând cu 25 august. Echipele noastre vor fi pregătite să aplice legea”, a avertizat acesta.
De când Twitter a fost achiziționată de miliardarul Elon Musk pentru 44 de miliarde de dolari, în octombrie anul trecut, compania a concediat din personal și a făcut numeroase schimbări printre care relaxarea moderării conținutului problematic, ceea ce pare să fi facilitat dezinformarea de pe platformă.
Codul pentru combaterea dezinformării a fost lansat în 2018 și, printre companiile membre, se numără Meta, Google, Microsoft și Tiktok, alături de alte zeci de companii din tehnologie, de dimensiuni mai mici, dar și companii din publicitate și ONG-uri. Codul a fost redactat chiar de către companiile din domeniu și conține mai multe angajamente, care să se asigure de existența unor standarde de autoreglementare pentru a lupta împotriva dezinformării.
Sursă alternativă: Reuters
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.