Persoane familiare cu subiectul au declarat pentru Reuters că Nissan elaborează planuri de extindere în arii precum îmbunătățirea performanțelor operaționale, dezvoltarea de vehicule electrice și de software. Compania îşi caută un partener din afara industriei auto, pentru a putea dezvolta un software care să conecteze vehiculele la servicii de tip cloud, pentru a-şi face maşinile “mai inteligente și mai conectate”.
Planurile producătorului Nissan nu-l includ însă și pe aliatul Renault, partenerul său de 23 de ani. Cele două companii încearcă să stabilească condiţiile finale ale unui parteneriat mult mai limitat. “Noua structură permite luarea deciziilor mai rapid și cu mai multă flexibilitate”, au precizat Renault şi Nissan într-o declaraţie comună pentru Reuters. Acordul, care va fi finalizat până la jumătatea anului curent, prevede şi că Nissan va investi în noua afacere Ampere EV a constructorului auto francez, mai exact va achiziţiona piese la comun cu Renault, dar fără a oferi sprijin ingineresc pentru Ampere.
Dezvăluirile apar odată cu decizia Renault de a-şi reduce participarea la Nissan, de la 43% la 15%, egalând participaţia Nissan la Renault. Astfel, Nissan va obține drepturi de vot reciproce. În cadrul discuțiilor de “reechilibrare”, Nissan a făcut presiuni să îşi protejeze tehnologia (fabricarea de baterii litiu-ion în stare solidă, trenul de propulsie hibrid electric e-Power), pentru a limita orice dezavantaj în urma continuării parteneriatului, au declarat pentru Reuters persoanele implicate.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.