Bruxelles-ul a propus un plan prin care obligă marile companii de tehnologie, printre care Meta (Facebook) și Google, să furnizeze informații cu privire la reclamele cu caracter politic pe care le distribuie, căutând în special date legate de costuri, entitățile care plătesc pentru promovare și numărul de accesări.
Conducerea companiei Meta se teme acum că reclamele de pe platformele sale de socializare ar putea încălca noile reglementări europene, aflate încă în stadiul de dezbatere. Adaptarea publicității la reguli s-ar putea dovedi, în general, prea complicată, astfel că Meta se gândește să nu mai permită pe platformele sale reclame cu caracter politic, potrivit unor surse citate de Financial Times.
Meta, dar și Twitter, au fost criticate în ultimii ani pentru că au permis utilizatorilor lor să distribuie informații false și teorii ale conspirației după alegerile prezidențiale din SUA din 2016. Amploarea fenomenului a atras atenția asupra modului în care alegătorii pot fi manipulați de informațiile disponibile pe rețelele de socializare.
Meta a suspendat temporar distribuirea de reclame politice pe platformele sale, în perioada premergătoare unor serii de scrutinuri electorale importante, inclusiv înainte de alegerile prezidențiale americane din 2020.
The Guardian evaluează că renunțarea completă la publicitatea cu caracter politic în UE nu ar avea neapărat un impact financiar semnificativ pentru companie. Datele Insider Intelligence preluate de publicația britanică arată că, spre exemplu, în SUA, care este cea mai mare piață a Meta, veniturile generate din publicitatea cu caracter politic în 2019 și 2020 au fost de 800 de milioane de dolari, mai puțin de 1% din totalul veniturilor din publicitate în general.
Surse: Financial Times, The Guardian
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.