Raportul publicat de Asociația Producătorilor Auto din Europa (ACEA) arată faptul că luna trecută au fost înmatriculate 760 de mii de mașini noi, cu 11% în creștere față de aceeași perioadă a anului trecut.
În trei dintre cele patru mari piețe auto din Europa s-au înregistrat creșteri. Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 51,4% în Spania, cu 19% în Italia și cu +8,8% în Franța. Germania a înregistrat o scădere (-2,6%), luna trecută.
Cu toate că în prima lună a anului înmatriculările de autoturisme electrice cu baterii și hibride în UE au continuat să crească (reprezentând 9,5% și, respectiv, 26,0% din piață), benzina a rămas cel mai popular tip de combustibil pentru mașinile nou înmatriculate în UE, cu o cotă de piață de 37,9%.
Înmatriculările de autoturisme noi pe benzină în UE au înregistrat o creștere de 12,3% în ianuarie, ceea ce a contribuit la extinderea cotei de piață a acestora la 37,9% (față de 37,6% în 2022). În schimb, înmatriculările de autoturisme diesel au scăzut cu 1,6% luna trecută, în ciuda unei creșteri notabile a înmatriculărilor în Italia (+21,4%) și Spania (+19,0%).
De altfel, înmatriculările de autovehicule electrice cu baterii (BEV) au crescut cu 22,9%, ajungând la peste 71 de mii de unități și o cotă de piață de 9,5% (față de 8,6% în ianuarie 2022). Majoritatea piețelor din regiune au contribuit semnificativ la această creștere, excepție făcând totuși Germania (-13,2%), Suedia (-18,5%) și Italia (-8,7%).
Vehiculele electrice hibride (HEV) au avut, de asemenea, un început de an bun. Volumele acestora au crescut cu 22,1%, până la 197 de mii de unități, susținute de creșteri de două cifre pe cele mai mari patru piețe din regiune. Spania (+59,3%), Italia (+24,7%), Germania (+19,0%) și Franța (+12,5%). Acest lucru a dus la o cotă de piață de 26,0%, o îmbunătățire de 2,3 puncte procentuale față de ianuarie 2022.
Pe de altă parte, vânzările de vehicule hibride plug-in (PHEV) din UE au scăzut cu 9,9% în ianuarie, până la 53 de mii de unități, în condițiile în care înmatriculările s-au înjumătățit în Germania (-53,2%), care până anul trecut a fost cea mai mare piață ca volum pentru astfel de mașini.
Producătorii auto din top 10 au fost Volkswagen (11,3%), Toyota (7,8%), Dacia (6,0%), Skoda (5,8%), Renault (5,7%), Peugeot (5,6%), Audi (5,0%), BMW (4,7%), Kia (4,7%) și Mercedes (4,6%). Pentru Dacia, aceasta este cea mai bună clasare din istoria sa.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.