În trimestrul încheiat în iunie, Disney+, împreună cu Hulu și ESPN+, aveau la un loc 221,1 milioane de abonați, peste cei 220,7 milioane ai Netflix, depășind estimările analiștilor. Seriile Obi-Wan Kenobi (Star Wars), Ms Marvel (Marvel) și The Mouse House au contribuit substanțial la adăugarea de noi clienți. Luna trecută, Netflix a anunțat că a pierdut încă un milion de abonați.
Platforma de streaming a anunțat că va crește tarifele pentru clienții care doresc să vizioneze Disney+ sau Hulu fără reclame cu 38%, iar cei care vor plăti prețul actual vor avea un abonament cu reclame. Acțiunile companiei au crescut cu 6,9%, la puțin peste 120 de dolari, la tranzacționarea de miercuri noapte, după o scădere de 28% în acest an.
În 2017, Disney și-a mizat viitorul pe construirea unui serviciu de streaming care să rivalizeze cu Netflix, pe măsură ce publicul a trecut de la televiziunea tradițională prin cablu și transmisie la vizionarea online. Iar cinci ani mai târziu, a depășit Netflix ca număr de abonați. Iar potrivit analiștilor, Disney are încă spațiu de creștere pe piețele internaționale, unde își lansează rapid serviciile și adaugă noi clienți, în timp ce Netflix se luptă să păstreze numărul abonaților săi.
Disney proiectează acum între 215 și 245 de milioane de clienți Disney+ până la sfârșitul lunii septembrie 2024, în scădere de la 230-260 de milioane prognozate anterior. Ajustarea a venit din așteptările reduse pentru India, unde compania își pierde drepturile de streaming pentru meciurile de cricket din Premier League.
Compania se așteaptă și ca unitatea sa de streaming TV să obțină profit în anul fiscal 2024. În cel mai recent trimestru, divizia a pierdut 1,1 miliarde de dolari.
Surse: Reuters, The Guardian.
Foto: Daniel Constante | Dreamstime.com
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.