Conducerea CFR SA (Infrastructură) au făcut apel la impiegații de mișcare să reia imediat lucrul, explicând faptul că, pe lângă un tren blocat în Ungaria, nu circulă nimic pe cele șapte din opt regionale de cale ferată. A opta este Regionala Timișoara, unde angajații nu au oprit lucrul.
“Avem promisiunea de la dl. ministru că va plafona prețurile la energie pentru ramura CFR. Se vor căuta și soluții pentru majorarea salariilor. Ca vechi ceferist, îi rog pe toți impiegații de mișcare, șefii de stații să înceapă de îndată lucrul, pentru că acțiunea se răsfrânge asupra economiei, sunt afectate și transporturile de mărfuri. Din opt regionale, șapte sunt în acestă situație. Singura regională care nu e în grevă e Timișoara. În PNRR, în anul 2022, avem o serie de măsuri pe care trebuie să le implementăm ca să depășim aceste sincope ce au condus la protestele din partea salariaților noștri”, a declarat Ion-Simu Alexandru, directorul CFR Infrastructură.
Toate trenurile care ar fi trebuit să sosească în Gara de Nord din București au întârzieri, iar călătorii aflați în gară au fost anunțați că își vor primi banii înapoi.
Sindicaliștii CFR au anunțat încă de vineri că “vor proroga” circulația trenurilor dacă guvernul le prorogă creșterea de salarii și au cerut o întâlnire luni dimineața cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
În această dimineață au oprit lucrul de la ora 8 angajații care repară locomotivele, iar de la ora 11 au existat informații privind faptul că și impiegații de mișcare ar fi oprit lucrul și, implicit și circulația trenurilor. Printre primii care au încetat activitatea sunt cei de la Regionala Iași, angajații companiei de infrastructură protestând în stațiile Iași, Suceava și Bacău, potrivit unor postări pe grupurile de Facebook.
După discuțiile cu sindicaliștii, ministrul Grindeanu nu a fost foarte clar în privința unei înțelegeri privind evitarea opririi trenurilor: “Am avut în aceasta dimineața întâlniri cu managerii companiilor din CFR, în situația în care niște domni înaintea mea au promis foarte multe lucruri, statutul feroviarilor, mărirea salariilor, facilități de la 1 ianuarie. Pe de alta parte tot acea guvernare spunea ca infrastructura fervoiară trebuie sa dispară. În discuțiile pe care le-am avut, le-am spus o realitate. Este o realitate economica neplăcută sau nesustenabilă. Statul roman s-a angajat prin PNRR în 2022 să eficientizeze aceste companii. Sunt dispus la dialog, dar voi avea ca și coordonate sustenabilitatea economica și jaloanele pe care trebuie să le îndeplinim în 2022. Împreună cu managerii si liderii de sindicat trebuie sa găsim soluții ca veniturile sa crească. Dialogul continua si dupa ședința de guvern.”
La scurt timp după această declarație, prin sistemul de difuzare a mesajelor din Gara de Nord a fost anunțat faptul că ceferiștii au declarat grevă spontană, treburile sunt oprite iar călătorii pot solicita banii înapoi pe bilete.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.