Potrivit Financial Times, consiliul de administrație al gigantului american de comunicații AT&T a decis duminică aprobarea unui acord de fuziune între Warner Bros, unul dintre cei mai mari producători de la Hollywood, pe care îl deține, cu rețeaua Discovery, care a lansat recent propriul serviciu de streaming. Structura tranzacției nu este deocamdată clară, dar este de așteptat ca AT&T, care are o valoare de piață de aproximativ 230 miliarde de dolari, să fie acționarul majoritar al noii entități media. Discovery are o valoare de piață de 24 de miliarde de dolari.
Financial Times arată că decizia urmărește crearea unei companii media care să facă față concurenței tot mai puternice făcute de Netflix, Disney, Amazon Prime, Apple și Comcast, toate aceste companii având acum platforme de streaming cu conținut exclusiv.
Mișcarea AT&T de a fuziona divizia sa de conținut cu Discovery vine la cinci ani după ce a preluat Time Warner pentru o sumă de 85,4 miliarde de dolari. De altfel, AT&T și Discovery discută de doi ani fuziunea programelor lor pe un singur serviciu de streaming, în afara HBO. Între timp AT&T a combinat producțiile WarnerMedia cu cele ale HBO pe platforma HBO Max, care a debutat în SUA anul trecut.
Discovery mai deține Eurosport, Oprah Winfrey Network și HGTV, și a lansat în ianuarie propriul serviciu de streaming, care a ajuns la 15 milioane de abonați. Netflix are 208 milioane de abonați la nivel global, în timp ce Disney Plus a atras 104 milioane de abonați în doar un an și jumătate de la lansare. WarnerMedia intenționează să lanseze HBO Max în America Latină și părți din Europa la sfârșitul acestui an.
Sursa: Financial Times
Foto: Tupungato / Dreamstime.com
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.