Compania a anunțat că agențiile și echipele de campanie vor putea contracta reclamelele electorale până cu o săptămână înainte de ziua alegerilor, dar nu va accepta introducerea în rotație a unor reclame noi în ultima săptămână de campanie, pentru că nu ar avea suficient timp să le verifice.
Totodată va fi limitat numărul de mesaje ce vor putea fi distribuite sau redirecționate prin Messenger, pentru a reduce răspândirea dezinformării între indivizi sau grupuri private.
O asemenea măsură a fost implementată deja pentru WhatsApp.
Facebook a mai avertizat că va șterge postările cu „dezinformare clară” despre COVID-19 și vot, precum și postările premature ale candidaților prin care și-ar declara victoria în alegeri.
Mark Zuckerberg, a scris într-o postare că este „îngrijorat de un risc crescut de tulburări civile în SUA. ”Aceste alegeri nu vor fi ca de obicei. Cu toții avem responsabilitatea de a ne proteja democrația”, scrie Zuckerberg. El a mai spus că Facebook va continua să informeze oamenii despre vot și îi va ajuta să se înregistreze pentru a putea vota.
Facebook încearcă să evite situația de la alegerile prezidențiale din 2016, când Rusia s-a folosit de rețelele sociale și alte platforme online pentru a influența rezultatul alegerilor în favoarea lui Donald Trump.
Compania a anunțat marți că a închis deja mai multe conturi care aveau legături cu Agenția de cercetare pe internet din Rusia, o firmă paravan ce s-a folosit în 2016 de algoritmii Facebook pentru a viraliza anumite tipuri de mesaje.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.